25‏/06‏/2008

انا وصديقي

اولا اعتذر عن التأخير ولكن والله مش بإيدي
المهم ندخل في الموضوع علي طول
النهارده قعدت مع صديقي القديم صاحب الاراء الغريبة
واللي المفروض انكم تابعتوها في البوستات القديمة
و طبعا لظروف خارجة عن ارادتنا لم التقي بهذا الصديق الواعي الفاهم
وبالتالي وبمجرد ما قبلته كان لازم انتهز الفرصة دي واستقي من علمه
وملخص القاعدة دي انا عملته
س & ج
زي الامتحانات بتاعة الثانوية العامة ولكن طبعا لم يتم تسريب الامتحانات والاسئة والاجوبة
الملخص :
انا : عرف المساواة ؟
هو : هي كلمة من مقطعتين
الموس : وهي أداه يقطع بها لسان كل مواطن يتطوال على الحكومة
و ألواه :- هي الكلمة التي تصدر من ذلك المواطن لما يقطع لسانه
انا : لماذا نقول دائماً على الناجحين في الإنتخابات أنهم ناجحون باللعب في الأصوات؟
هو: علشان احنا شعب حاقد وخسارة فينا الديموقراطية
انا: لماذا لا يتحد العرب؟؟
هو : عشان يوفروا نفقات الاحتفالات السنوية بالعيد
انا : ما هو افضل تعريف للشعوب العربية ؟
هو : "خرفان مغمية يقودها حمار يا ترى هيوديها فين" مع الاعتذار للشعوب العربية وللحمار
طبعا كان فيه كلام كتير مش وقته ده ابقي أقوله بعدين

هناك 5 تعليقات:

Unknown يقول...

مش وقته ليه؟؟؟
وراك ايه؟؟؟
مش معقول الذل دة اساسا بتيجى زى العيد مرتين فى السنة طلتك عزيزة جدا ومع ذلك لما بتيجى كلمتين وتاخد الباب فى ايدك وتطلع المهم حلو جدا الموضوع الله ينور ما تغيبش علينا كدة ماشى؟؟؟

واحد من البلد دى يقول...

السلام عليكم

تعليقى فقط على جزء

عرف الشعوب العربية.؟؟

هما فعلا مجموعة خرفان

ولكن علشان هما خرفان كتير

اللى بيقودهم-عدة حمير-مش حمار واحد

دمت صاحب صاحبه

نونو يقول...

والله ماعرفة اقول اية ؟
كدة كتتير والله احسن ناس تتريق على نفسها بجد
مش عارفة دة من خبتنا ولا من هبلنا ولا يتسمى اية بالظبط؟

حمادة زيدان يقول...

احمد باشا

يا هلا يا هلا إجابات صاحبك تجنن بالذات بتاع تعريف الشعوب العربية أنا بقول مش تعتذر للحمار وبس كمان خلينا نعتذر للخرفان

ياللا بقي احسن انت بوستك صغير لازم الاجابة تكون عليه صغيرة

حمادة زيدان يقول...

احمد باشا

يا هلا يا هلا إجابات صاحبك تجنن بالذات بتاع تعريف الشعوب العربية أنا بقول مش تعتذر للحمار وبس كمان خلينا نعتذر للخرفان

ياللا بقي احسن انت بوستك صغير لازم الاجابة تكون عليه صغيرة